söndag 9 november 2008

Hemma igen

Jag skrämde upp matte och husse ordentligt den här gången. (Jag hade fått en rejäl livmoderinflammation och sedan hittade vet två pyttesmå juvertumörer oxå, som ska analyseras). Nu springer de omkring och fjäskar medans jag får ligga i deras säng (undrar var dom ska ligga?). Matte köpte mat i små burkar som kostade 18:- burken. Hills A/D ska vara riktigt starkfoder tydligen. Det är gott! Jag fick äta det hos veterinären oxå. Jag åt tre burkar! Det blir inte billigt för matte ;-) Annars är jag trött så jag har inga ambitioner för övrigt. Men det regnar ute så det gör inte så mycket :-) Det värsta är tratten som jag måste ha i två veckor! Jag slår i överallt, fastnar och blir stående (och ser lite dum ut säger matte, men vad vet hon?). Den vill jag bli av med. Och så är det lillasyster yster som springer omkring och vill nosa och undrar vad som hänt. Hon är lika jobbig som vanligt. Det enda jag INTE saknat hemifrån ;-) Tack alla som frågat hur jag mår, ha det så bra!

Hälsar Yoyo

3 kommentarer:

Anonym sa...

åh Yoyo - vi önskar dig massor av god mat i sängen så du snabbt blir frisk och stark igen ! Skönt att du är hemma !

Anonym sa...

Ja, skönt säger vi med att du är hemma! Krya på dig nu! =)

Vår resa var i somras, juli så det var inte så länge sen... men ändå - svårt att känna den där värmen när det blåser och regnar nu... Men det var en fantastisk resa! Du kan se alla inläggen om resan om du väljer New York kategorin!

R-tan sa...

Se nu till att utnyttja situationen så mycket du kan! Det är du väl värd efter den pärsen. De kan gott passa upp på dig och skämma bort dig ett tag. Och tänk på att tratten är en ständig påminnelse till dem om att det ska tas lite(OK mycket) extra hänsyn till dig.