tisdag 24 juni 2008

Vägra koppel - 2


Den här sommaren har inte Clemmie rymt från oss förräns idag! Det är ett jubileum! Men idag gick jag ut för att ringa (för att få täckning, Telia mobiler SUGER FETT!). Det var 13 gr och Clem smet ut, fick fart i kylan och försvann som en löning. Jag ropade, men lät arg på rösten så hon låtsades som det regnade. Det måste vara varmt för att hon ska stanna på tomten... Men jag antar att hon måste hålla sig i form tills våra gäster med sina små oskyldiga vovvar kommer på besök. Då lurar hon ut dem (vovvarna alltså) i skogen och "tappar bort dem" ett tag, så deras mattar o hussar får hjärtstillestånd. Vi är ju härdade, så vi tar bara en påtår medans vi väntar. Idag hittade mormor henne, skrotandes en bra bit hemifrån (matte var ju arg) och lurade in henne i ett koppel. Nu blir det hundgården!

Ha det så gott så länge!

1 kommentar:

Anonym sa...

Cilla ... jag skulle just skriva och tacka dig för dina varma tankar till oss, nu när min älskade Hera är borta ... har såå svårt att förstå att hon inte finns här på jorden längre...
så läser jag att din Clemmie fattas dig...vad har hänt ?

Många varma tankar och kramar ...