onsdag 30 juli 2008

Jobbat hårt

Idag var jag med matte på jobbet. Vi var tvungna att lämna Yoyo kvar hos mormor på landet. Yoyo hade ylat 3 timmar inatt...sedan har hon ylat nästan hela dagen....mormor har nog sålt henne billigt vid det här laget. På jobbet var det stora rum med guld på väggarna och massor med trappor att springa i när nöden så krävde. Vilket den gjorde till mattes förtret. Jobbigt ställe! Trodde aldrig matte skulle ge sig, "lite till bara sen går vi" men det hände ju inget. Jag hade inget annat val än att trakassera några medarbetare till matte. (Jag är väldigt duktig på att ha hål på nylonstrumpor med mina vassa klor!) Till slut blev jag iaf nerstuvad i cykelkorgen. När vi kom hem svimmade jag av trötthet på balkongen. Matte tog kort utan att jag märkte det! Nu är vi äntligen på väg till landet igen. Så långt bort från Essingeleden man kan komma tack!
Hälsningar, Essi

Inga kommentarer: