lördag 11 oktober 2008

Strumpa

Jag tog tillslut en stark ficklampa och undersökte tassen med lupp. För hon visade inget extra på böjprov. Jag hade ju tittat tidigare flera gånger o inte sett något. Men nu såg jag en pytteliten ojämnhet i kanten på trampdynan, närmast osynlig. Jag tog förstoringsglas och såg att det satt något där. En liten vass bit! Så jag pillade och klämde och tillslut kom en liten hård vass bit ut. Då såg man ju att det var ett sår i tassen, ett litet hål. Antagligen det som orsakat hältan. Förhoppningsvis iaf, för ledskador är inget roligt, inte borrelia heller. Jag hällde på jodopax och satte på en barngalon handske på tassen när vi skulle gå ut. Det funkar kanonbra. Så behöver ni snabbt en sko till vovven är det lätt att köpa små galonvantar (eller använda ungarnas urvuxna) och fästa dom med gummisnodd om. Ofta följer en resårsnodd med vanten. Hon gick riktigt bra med den på tassen. Håll tumme att det går över nu!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fiffigt med vanten =)... hopps att du hittat orsaken till hältan nu. så svårt när djuren inte kan tala om för oss vad som är fel... kram på er!