måndag 27 oktober 2008

Yoyo har feber :-(

Hon har varit hängig i flera dagar och ätit dåligt. jag tänkte att det var kanske för löpet avslutats precis, något hormonellt. Men det brukar iof komma senare i perioden. Hon har inte velat äta nästan någonting de senaste dagarna. Så nu tog vi tempen och det var 38.7 gr*. Tassen har inte läkt riktigt men hon ömmar inte så mkt där och det ser ok ut. Borde synas om det var en infektion tycker jag (?) Vad kan det vara? Hon visar inga andra symtom, dricker normalt o kissar. Men är väldigt slö. Vi går bara korta promenader med henne nu. Usch vad jobbigt när dom inte kan tala om vad det är.
Annars har det varit en härlig höst. Titta bara på de fina rosorna jag såg igår, det är ju ändå slutet av oktober. Ha det bra allihop!

*[EDIT: hade skrivit fel temp, hon hade inte 37.7 utan 38.7]

3 kommentarer:

Merethe sa...

Neimen Cilla, 37,7 er vel helt normalt for en hund , ikke ?
De har jo høyere temp enn oss mennesker......

Anonym sa...

hmmm ... jag vet inget om "rätt" feber, men om hon verkar slö och hängig så är det ju nåt ... usch alltid skall man vara orolig ... väldigt vackra rosor - jag hoppas att hon kryar på sig fort !

Cilla sa...

Ha ha! Jag skrev ju fel! Hon har 38.7 :-) men det är kanke inte heller feber? Har hört av folk att dom kan ha det (?)